Dance Dance Revolution POLAND!

strona główna | kontakt

DDR POLAND » Artykuły » Tworzenie piosenek

poradnik:

Tworzenie piosenek

dodane dnia 01-01-1970, dodane przez DDRPoland

Wprowadzenie do tworzenia układów własnych kroków.

Aby stworzyć własną piosenkę będziemy potrzebowali plik z utworem w formacie .mp3, grafikę na tło, grafikę na tzw. baner piosenki oraz dużo samozaparcia ;-)

Pierwszą rzeczą jest stworzenie katalogu w którym będziemy przetrzymywać piosenkę.
Tworzymy więc katalog SongsMoje_PiosenkiMoja_Pierwsza_Piosenka . Następnie do katalogu wrzucamy plik piosenka.mp3 (nie musi być to tytuł piosenki - poprostu nazwa pliku!) oraz tworzymy plik piosenka.dwi . Obrazkami zajmiemy się na koniec.

Kiedy mamy już stworzony odpowiedni katalog oraz pliki możemy przystąpić do samego tworzenia.

1) BPM
Pierwszym krokiem będzie ustalenie BPM (uderzeń na sekundę) rytmu piosenki - możemy oczywiście układać strzałki "na ucho" i dopasować BPM w Stepmanni, ale możemy też posłużyć się programem Winbpm. Obsługa programu jest prosta. Puszczamy sobie piosenkę w Winampie, odpalamy program i wciskamy spację. Teraz za każdym razem, gdy usłyszymy "takt" piosenki (miejsce dobre na strzałkę oddzielone identycznym przedziałem czasu co poprzednie miejsca) wciskamy spację - w ten sposób dostaniemy przybliżone BPM.

2) Strzałki
Kiedy mamy już wstępne BPM odpalamy Stepmanię, wybieramy opcję "Edit/Sync Song" oraz naszą piosenkę:

Miniaturka

Zostaniemy przeniesieni do menu edycji kroków. Tutaj krótki opis klawiszologii :

1, 2, 3, 4 - wstawia odpowiednią strzałkę w miejscu wskazanym przez kursor, by wstawić strzałkę Freez przyciskamy odpowiedni numer i trzymając go przesuwamy kursor,

góra, dół - przesuwa kursor po piosence,

page up, page down - skok po piosence o rozmiar ekranu,

lewo, prawo - zmienia "częstość skoków" kursora co pozwala nam na wstawianie strzałek gęściej niż standardowe 1/4 nuty,

spacja - stawia znacznik początku zaznaczenia, ponowne wciśnięcie kończy zaznaczanie,

enter - wywołuje menu zaznaczenia :

Miniaturka

klawisz p - odgrywa aktualnie zaznaczony fragment,

Ctrl+P - odgrywa całość piosenki,

F7 / F8 - zwiększa/zmniejsza BPM w danym momencie piosenki,

Kiedy już wiemy co robi dany klawisz przystępujemy do rozmieszczania strzałek. Puszczamy sobie utwór (Ctrl+P) i czekamy aż usłyszymy pierwszy z wybranych przez nas taktów. Kiedy to nastąpi patrzymy na numerek przy poziomej linii która aktualnie przejechała przez "kontury strzałek" bądź notujemy sekundę. Przerywamy odtwarzanie (Esc), wyszukujemy to miejsce kursorem i wstawiamy strzałkę np. przyciskiem 1.

Ponownie puszczamy piosenkę - sprawdzamy czy udało nam się trafić ze strzałką. Jeżeli jest za nisko/wysoko usuwamy ją tak samo jak wstawiliśmy i wstawiamy w poprawnym miejscu. Jeżeli pomimo wszelkich starań strzałka dalej jest przesunięta np. o pół taktu - wracamy do edycji, strzałką w prawo zmieniamy tryb na wstawianie 1/8 nuty i powtarzamy operację.

Udało się? Wspaniale - wracamy do edycji, takt niżej wstawiamy nową strzałkę, takt niżej jeszcze jedną, w sumie dostawmy 9 nowych. Puszczamy utwór i sprawdzamy czy wszystkie strzałki trafiły w takt. Jeżeli strzałki zaczynają wyprzedzać/spóźniać się wzg. muzyki należy odpowiednio zwiększyć bądź zmniejszyć BPM klawiszami F7/F8.

Jeżeli udało nam się dopasować już te 10 strzałek możemy skopiować je (zaznacz spacją strzałki, wciśnij enter i wybierz "Copy") oraz wkleić niżej (zjedź pod strzałki, wciśnij enter i wybierz "Paste at curent beat") - powtarzając ten sposób wypełniamy całość utworu strzałkami. Ctrl+P i sprawdzamy czy nic nie zaczęło się rozjeżdżać gdzieś w środku piosenki - jeżeli tak - musimy znowu poprawić BPM.

Wszystko pasuje? Wspaniale - ale mamy same strzałki w lewo - szczyt szczytów to to nie jest. Możemy skorzystać z opcji Stepmanii i pozmieniać układ strzałek (z menu zaznaczenia [ enter ] wybieramy opcję "Turn" albo "Alter") lub samemu poustawiać strzałki kasując daną strzałkę (klawisz odpowiedzialny za wstawianie strzałki w miejscu gdzie dana strzałka już jest) i wstawić na jej miejsce nową. Zamiast kilku strzałek możemy także powstawiać Freezy.

Miniaturka

Kiedy jesteśmy już zadowoleni z naszego utworu wciskamy Esc, wybieramy "Song Info" oraz "Edit steps statistics" i wypełniamy dane nt. piosenki. W taki sposób stworzyliśmy piosenkę która ma zestaw kroków dla poziomu Light - jak stworzyć kolejne poziomy dowiecie się z następnej części poradnika ;-)


Autor: BTM

Komentarze:

Przepraszamy, ale nie ma jeszcze żadnych opinii o tym artykule.

Nie masz jeszcze konta na Dance Dance Revolution POLAND?

Nie czekaj - Załóż konto już teraz! Jako zarejestrowany użytkownik możesz:

  • zamieścić swoje zdjęcia i filmy, opisać swoje doświadczenia z grania w gry muzyczne
  • wypowiadać się na forum, komentować materiały zamieszczane przez innych użytkowników,
  • i wiele, wiele innych!