Dance Dance Revolution POLAND!

strona główna | kontakt

DDR POLAND » Jak grać w DDR?

Co to jest DDR, Stepmania i jak w to się gra


Krótkie wprowadzenie i garść rad dla początkujących graczy.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
DDR / Stepmania FAQ 0.1
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
by KraZ (kraz@emu.pl)


0. Wprowadzenie

1. Informacje ogolne

1.1. Co to jest DDR/Stepmania ?
1.2. Software, czyli czego nam trzeba od strony programowej.
1.3. Hardware, czyli czego nam trzeba zeby strona programowa dzialala.

2. Podstawy DDR

2.1. Jak sie w to gra ?
2.2. Przepraszam, CZYM sie w to gra ?
2.3. Juz wiem jak sie gra. Jak przechodzic piosenki ?

3. Zaawansowane

3.1. Dbanie o siebie
3.2. Jak przechodzic piosenki trudniejsze niz 7 stop ?

4. Wyprowadzenie ;]

--------------------------------------------------------
0. Wprowadzenie
--------------------------------------------------------

Chcesz sie przekonac, czym jest DDR i dlaczego mnostwo ludzi (aczkolwiek z opoznieniem) coraz tlumniej dosiada sie do rozrywki tanecznej ? Ten dokument postara ci sie przyblizyc ten fenomen :]
FAQ jest pisane przeze mnie, Kraza, i w zadnym wypadku nie nalezy go traktowac jako absolutne kompendium wiedzy na temat DDR.Staralem sie zawrzec tutaj podstawowe - i troche mniej podstawowe - informacje na temat gry, zeby wiadomo bylo "od czego zaczac". Polskich liter nie ma i nie bedzie ze wzgledow kompatybilnosciowych :]

Jesli chcesz sprostowac, dodac cos od siebie, lub wzbogacic w inny sposob to FAQ, nie wahaj sie napisac pod moj adres mailowy (na gorze strony).

--------------------------------------------------------
1. Informacje ogolne
--------------------------------------------------------
1.1. Co to jest DDR / Stepmania ?
--------------------------------------------------------

DDR jest skrotem od Dance Dance Revolution, tanecznej gry wyprodukowanej przez Konami w pierwszej polowie lat 90. Jest to jak sama nazwa wskazuje, gra taneczna. Polega ona na naciskaniu w odpowiednim momencie (najczesciej z rytmem) paneli na metalowej platformie znajdujacej sie przed ekranem automatu. Na ekranie pojawiaja sie strzalki reprezentujace konkretne panele - lewo, prawo, gora, dol (w wersji 6-panelowej posiadamy tez panele skosne gora-prawo i gora-lewo), gra muzyka i tanczaca postac. Uzytkownik automatu mial "tanczyc" skaczac do rytmu po panelach majac do dyspozycji 9/10 (zalezy od wersji) stopni trudnosci oznaczancyh stopami (1 stopa - najlatwiej, 9/10 stop - najtrudniej). Przynajmniej takie bylo zalozenie - DDR premiere swoja mialo w japonskich salonach arcade. Jej niesamowita popularnosc sprawila, ze Konami zdecydowalo sie na wypuszczenie wersji domowej na konsole Sony Playstation, razem z dodatkowym kontrolerem; platforma-mata, zrobiona z cienkiego plastiku zamiast ciezkiego metalu. Gra stala sie rownie wielkim sukcesem w srodowiskach domowych, i od tej pory ludzie na calym swiecie skacza na plastikowych badz metalowych matach przed telewizorami w swoich domach, jak i w salonach automatowych. Samych wersji Dance Dance Revolution jest juz kilkanascie, DDR w wersji domowej zostalo wydane nie tylko na konsole Playstation - gracze doczekali sie gier w wersji na PC, XBOX-a, PS2, a nawet na przenosna konsole Gameboy Color (do tej ostatniej jest nawet dostepna mini-mata na palce !).

Wspomnialem, iz DDR zostalo wydane na PC. Jest to gra niejako "poza numeracja" (do tej pory gry mialy numeracje, taka jak DDR 1st mix, 2nd mix... + kilka "niemixowych" pozycji). Znana po prostu jako "Dance Dance Revolution PC" nie spelnia oczekiwan graczy. Zle sportowana wersja gry z konsoli PS2 odstrasza niewygoda uzytkowania, czestymi bledami (np. zatrzymujaca sie muzyka w trakcie gry) i ogolnym wizerunkiem niedopracowania. Z drugiej jednak strony, mozna swoje rekordy publikowac w internecie i sciagac ze strony Bemani/Konami nowe postacie, ktore tancza "w tle".
DDR PC istnieje w wersji dla systemu Windows 98/2000/XP.

Stepmania jest wersja gry napisana przez amatorow Dance Dance Revolution - nie mylic z amatorami programowania, gdyz program jest sam w sobie napisany profesjonalnie. Jest to gra darmowa (freeware) oraz posiada dostepne zrodla (open source), a dostepna jest w wersjach dla Linuxa, Windows, MacOSX i innych (jest tez wersja na konsole XBOX, jednak z braku dostepu do takowej zostanie tu pominieta). Wizualnie jest ona podobna do gry Dance Dance Revolution MAX, jednak jej wyglad moze ulec zmianie - gra moze byc dowolnie modyfikowana i jest mozliwa zmiana np. wygladu menu, dzwiekow zapowiadajacego, postaci, tla etc. Wiecej na ten temat znajdziecie w dokumentacji dolaczanej do programu. (patrz punkt 1.2)


--------------------------------------------------------
1.2 Software, czyli czego nam trzeba od strony programowej.
--------------------------------------------------------

Najprostsza metoda przy zalozeniu ze korzystamy z komputera PC jest uzycie Stepmanii. Sam program i dodatkowe pliki mozna sciagnac ze strony www.stepmania.com.
Sa rowniez inne programy w zalozeniu dzialajace tak samo jak Stepmania, np. Dance With Intensity, Diet Diet Reduplicator etc. Jednak ze wzgledu na mozliwosci, popularnosc i nie da sie ukryc - wrodzone lenistwo autora - zajmiemy sie w tym FAQ jedynie Stepmania :)

UWAGA: Jako ze piosenki z gier DDR chronione sa prawem autorskim, nie sa one rozprowadzane razem ze Stepmania. Piosenki w zestawach (piosenka w formacie MP3 + plik ze stepami) sciagamy na wlasny rachunek od kolegi, z internetu, od bialorusina ze stadionu, etc. Nie odpowiadam na pytania "skad wziasc piosenki". Zaleta takiego rozwiazania jest to, iz mozna tworzyc wlasne kawalki do tanczenia od podstaw i podzielic sie nimi z kolega.

Zamiennie mozna zaopatrzec sie w wersje gry DDR na PC, jednak w takim przypadku nie bedziemy mieli mozliwosci rozszerzenia ilosci piosenek ponad te zawarte w grze. Ponadto, gra posiada wiele (jak wspomnialem wczesniej) bledow.

Innym sposobem jest wykorzystanie emulatorow lub konsoli Sony Playstation i oryginalnych domowych wersji Dance Dance Revolution. Niestety, tutaj mozemy natknac sie na wiele problemow.

Zalozmy, ze posiadamy konsole. Konsola jest przerobiona na odtwarzanie gier NTSC - wiekszosc DDR-ow zostala wydana tylko w USA lub Japonii. Problem polega na tym, iz konsola PAL odtwarza gry w czestotliwosci 50Hz, a gry NTSC zaprojektowane sa na dzialanie w 60Hz. Istota gry DDR polega na idealnym zgraniu lecacych strzalek do rytmu, jednak w tym przypadku sposob ten zawodzi. Na systemach PAL gry NTSC chodza lekko wolniej, jednak dzwiek odtwarzany jest z taka sama predkoscia. Powoduje to, ze po pierwszych kilku sekundach gra jest kompletnie wybita z rytmu, a na koncu piosenki da sie zauwazyc nawet do 2-3 sekund roznicy (to OGROMNIE duzo.). Z emulatorami
Rozwiazaniem jest granie jedynie w gry Dancing Stage Euromix (wersje europejskie DDR), lub kupic konsole NTSC. Emulatory typu ePSXe wprawdzie emuluja gre, jednak cierpia na podobne problemy z synchronizacja zarowno z grami PAL jak i NTSC. Problem ten nie wystepuje w grach na konsoli Gameboy Color, nawet gdy gramy przy uzyciu emulatora.

--------------------------------------------------------
1.3 Hardware, czyli czego nam trzeba zeby strona programowa dzialala.
--------------------------------------------------------

Wersje konsolowe beda dzialac poprawnie na konsolach na ktore sa przeznaczone. Z jednym wyjatkiem GBC na chwile obecna nie dzialaja poprawnie na emulatorach.

Stepmania (w wersji dla Widnows) posiada nastepujace wymagania - cytujac za autorami:

* Windows 98, Windows ME, Windows 2000, lub Windows XP (dziala tez na 2003 Server)
* Procesor Pentium II, Pentium III, Celeron, Athlon, lub kompatybilne, 266MHz minimum (rekomendowane 400MHz)
* 64 MB RAM
* Karta graficzna ze wsparciem dla trybu High Color (16-bit) z minimalnie 16 MB pamieci Video RAM, ze wsparciem i sterownikami standardu OpenGL.
* Karta muzyczna i sterowniki kompatybilne z DirectX 8.1
* Kodek DivX 5 do wizualizacji (www.divx.com)

Potrzebny nam bedzie rowniez kontroler - to, czym bedziemy wybijac strzalki. Ubogim pecetowcom musi wystarczyc klawiatura, natomiast tych ktorych stac na wydatek rzedu 100-120 zl polecam zaopatrzenie sie w miekka mate do PSX (patrz punkt 2.2.) i przejsciowke PSX->PC.
Nalezy pamietac, ze przejsciowka i sterowniki do niej MUSZA WSPIERAC TRYB TRAKTOWANIA OSI KONTROLERA JAKO PRZYCISKOW ! JEST TO ABSOLUTNY, KONIECZNY, NIEODZOWNY WARUNEK ! Czasami (pozniej czesciej niz czasami) gra bedzie wymagac od was nacisniecia dwoch paneli naraz. Kiedy kontroler jest w trybie osi x i y, komputer nie jest w stanie zarejestrowac dwoch sprzecznych wychylow osi w tym samym czasie. Niemozliwym bedzie wiec zarejestrowanie przez program kombinacji paneli gora-dol i lewo-prawo. Problem znika, gdy panele traktowane sa jako przyciski.

Z powodow budzetowych autor uzywa maty Joytech DanceMate (mozna na niej przechodzic piosenki do 9 stop trudnosci) oraz przejsciowki wykonanej przez Czlowieka Lutownice (k2). Obecnie mate mozna kupic wysylkowo np. w exerion.pl albo ultima.pl. Przejscioweczki polecam domowej roboty na port drukarki - LPT + zestaw sterownikow PsxPad. Komercyjne przejsciowki na USB bardzo czesto cierpia na problem osi opisany powyzej ! Zeby nie bylo, ze nie ostrzegalem :P

W konsoli nie mamy takich problemow :) Kupujemy jedynie mate dla naszej konsoli, wpinamy i gotowe.


--------------------------------------------------------
2. Podstawy DDR
--------------------------------------------------------
2.1. Jak sie w to gra ?
--------------------------------------------------------

Dosc prosto.
Na gorze ekranu znajduja sie cztery biale strzalki - gora, dol, prawo, lewo (przy trybie na 6 paneli sa jeszcze dodatkowe skosy prawo-gora i lewo-gora). W tle tanczy postac, jednak jest tam ona dla ozdoby (mozna tez poznac po szybkosci jej ruchow, jak szybka jest piosenka - im wiecej uderzen na minute, tym szybciej postac wymachuje konczynami). Zaczyna grac muzyka, a na dole ekranu pojawiaja sie kolorowe strzalki lecace w strone bialych strzalek na gorze. Gdy kolorowa strzalka zetknie sie z biala, nalezy przycisnac panel z odpowiednia strzalka, i tak dalej. Kolorowe strzalki roznia sie kolorem w zaleznosci od pozycji w rytmie. Zolte strzalki to podstawowy takt, niebieskie to poltakt, fioletowe to cwiertakt etc. Poltakty i cwierctakty pojawiaja sie dopiero od poziomu ok. 5 stop.

Dokladne trafienie strzalke nagradzane jest wiadomoscia Perfect, kilkumilisekundowa roznica jest juz nagradzana o poziom mniejszym Great. Niezaleznie od tego, czy trafiamy Perfecty, czy Greaty, czyniac to pod rzad nabijamy licznik Combo, ktory pokazuje jak wiele strzalek pod rzad trafilismy bezblednie. Wieksze odstepy od rytmu nagradzane sa komentarzami Good (od tego poziomu przerywane jest Combo), Boo/Almost lub Miss(kiedy kompletnie przegapimy strzalke).

Trafianie w strzalki jest wazne, poniewaz obok bialych strzalek znajdziecie kolorowy pasek. Na poczatku piosenki znajduje sie on dokladnie w polowie miernika, i on odzwierciedla Wasze poczynania. Perfecty i Greaty zwiekszaja wartosc paska, natomiast Boo i Miss zmniejszaja. Warto zauwazyc, ze jeden Miss nie rowna sie jednemu Perfectowi. Spudlowanie strzalki spowoduje spadek paska ktory do poprzedniego stanu moze naprawic dopiero kilka Perfectow. Jesli w pewnym momencie pasek spadnie do zera - następuje koniec gry (UWAGA: w zaleznosci od ustawien, poniewaz jesli rowniez mozliwy wariant ze koniec gry nastepuje po zakonczeniu piosenki). Zakladajac, ze wszystkie piosenki jestesmy w stanie przejsc, mozemy standardowo zagrac do trzech rund.

Po zakonczeniu kazdej piosenki otrzymujecie ocene. Jesli gracie w tryb Solo i oblejecie piosenke, nie otrzymacie oceny (nie martwcie sie - i tak nie bylaby wysoka.)

Lista ocen wg. Stepmanii i DDR MAX:

AAA - przeszedles piosenke na samych Perfectach. Respekt :]
AA - Nie miales ani jednego Good-a. Same Perfecty i Greaty. Nadal respekt :]
A - Miales jednego/kilka Goodow. Jesli jest to trudna piosenka - wciaz respekt ;]
B - Trafil ci sie Miss lub Boo. Zdarza sie.
C - Ta ocene bedziesz na poczatku ogladac najczesciej :) Miales Missy, Boo, etc. ale udalo ci sie przejsc. Brawo !
D - Wyrwales sie minimalnie z dna i przeszedles "o wlos". Lepiej popracuj nad piosenka.
E,F - Jesli to widzisz, to znaczy ze grasz na dwoch graczy. Znaczy tez, ze nie udalo ci sie, a runde uratowal drugi gracz przechodzac piosenke. TY natomiast, mimo ze grac mozesz dalej, piosenki nie zaliczyles. Musisz potrenowac.

Sa tez rozne poziomy trudnosci.

Poziom trudnosci piosenki mierzony jest w stopach pojawiajacych sie na paskach obok piosenki. 1 stopa to bardzo latwa piosenka, 9-10 stop to piosenka bardzo trudna (wiecej strzalek). Wiekszosc piosenek posiada trzy (do pieciu) wariantow rozniacych sie poziomem trudnosci.
Trzy glowne warianty to, w zaleznosci od gry (DDR/DDRMAX/STEPMANIA): Basic/Easy, Trick/Standard, Maniac/Heavy.

Basic/Easy - piosenka posiada poziom trudnosci od 1 do 7 stop (przypadki ekstremalne, srednio 4/5).
Trick/Standard - od 3 do 8/9 stop (przypadki ekstremalne, srednio 5/7)
Maniac/Hard - od 5 do 10 stop (przypadki ekstremalne, srednio 7/9)

W niektorych piosenkach istnieja poziomy no.. dla dzieci ;) - Beginner (najczesciej 1 stopa), lub Oni/Challenge - piosenki o poziomie grubo powyzej przecietnej. ('Oni' to z japonskiego 'demon', jesli dobrze pamietam, wiec poziom trudnosci powinien byc zrozumialy :)).

Tak wiec dla przykladu, Piosenka Butterfly (Upswing Mix) z DDR 3rd mix
na poziomie Basic: posiada poziom trudnosci w wysokosci 4 stop (strzalki do taktu, nieduzo)
na poziomie Trick: posiada poziom trudnosci w wysokosci 7 stop (takt + podtakty, wiecej strzalek)
na poziomie Maniac: Posiada poziom trudnosci w wysokosci 8 stop ("k*a, do tego chyba trzy nogi sa potrzebne")

Na poczatku bedziecie pewnie tanczyc glownie poziomy Basic, by z czasem przenosic sie wyzej.

--------------------------------------------------------
2.2. Przepraszam, CZYM to sie gra ?
-------------------------------------------------------

W gry Dance Dance Revolution _powinno_ sie grac na macie do tanczenia.
Mata wyglada mniej wiecej tak:


+----+----+----+
+----+----+----+
| | /\ | |
| X | || | O |
+----+----+----+
|/-- | | --\|
|\-- | | --/|
+----+----+----+
| [] | || | /\ |
| | \/ | -- |
+----+----+----+


Powinno byc mniej-wiecej czytelne ;)
Stajemy sobie w srodku. Potem w trakcie gry przenosimy nogi na strzalki. Przyciski w rogach X,O,kwadrat i trojkat sluza za normalne przyciski fire (w koncu to mata od PSX-a.). W przypadku trybu gry na 6 paneli X dziala jak strzalka gora-lewo, a O jako strzalka gora-prawo. Nad przyciskami X i O znajduja sie jeszcze podluzne przyciski Start / Select (czasami tez R1/R2).

Maty sa obecnie produkowane przez rzesze firm. Sa tansze i drosze maty, lepsze i gorsze i co najwazniejsze - sa maty miekkie i twarde. Osobiscie uzywam miekkej maty Joytech Dancemate, i nie jest ona zla mata, na pewno jednak istnieja lepsze.

Jaka jest roznica miedzy miekka, plastikowa mata a twarda metalowa ? Przede wszystkim, miekka mata jest kawalkiem tworzywa sztucznego wazacego kilkaset gram, i ktore nie posiada realnego przyczepu do podloza - czesto wiec miekkie maty cierpia na "slizganie" sie. Przy szybszych piosenkach i mocnych uderzeniach mozemy zauwazyc, ze mata jezdzi wraz z nami po pokoju :)
Maty tego typu maja swoje wady, jednak na polskie warunki maja jedna powazna zalete - sa TANIE. Joytech Dancemate kosztuje okolo 80-90 PLN.
Twarde maty natomiast wykonane sa ze stali. Waza po 20 kilo i trudno jest je przeniesc gdziekolwiek, a o slizganiu sie mozemy zapomniec :) Tansze metalowe maty moga jednak wypaczac sie i wymagadac dodatkowych modyfikacji - jednakze metalowa mata jest droszym, lecz bezapelacyjnie lepszym rozwiazaniem do sensownej gry w DDR (oprocz zakupu prawdziwego automatu).
Najbardziej renomowanym i znanym producentem dobrych (czytaj drogich) mat jest RedOctane (www.redoctane.com). Tansze maty mozna zamowic w Polsce (exerion.pl, ultima.pl) lub z zagranicy (play-asia.com, lik-sang.com).

UWAGA: Na miekkiej macie nalezy tanczyc w skarpetkach. Bose stopy moga sie kleic do powierzchni maty, a buty uszkodzic tworzywo.

Zamiennie mozna oczywiscie uzywac klawiatury lub joypada, chocby w celu zapoznania sie z rytmem trudniejszych piosenek :)

--------------------------------------------------------
2.3. Juz wiem jak sie gra. Jak przechodzic piosenki ?
-------------------------------------------------------

Wiecie juz mniej wiecej, jak wyglada sama gra, znacie jej zasady i budowe kontrolera.
Stajecie na macie, leci muzyka, leca strzalki i jakos nie mozecie w nie trafic. To nie powod, zeby sie poddawac :) Ponizej przedstawie kilka podstawowych punktow pomagajacych w przechodzeniu pierwszych piosenek.

- Zacznij od najlatwiejszych poziomow - jednostopkowych. Jesli przejdziesz poziom jednej stopki, probuj z dwiema, trzema etc. Jesli zatniesz sie na jakims poziome, trenuj dopoki go nie przejdziesz i posuwaj sie wyzej.

- Wczuj sie w rytm ! Zdarza ci sie czasami uderzac noga w takt rytmu ? Rob to i tutaj, nawet gdy strzalki sie nie pojawiaja a muzyka gra. Zobaczysz, ze podstawowe strzalki pojawiaja sie dokladnie w wybijany takt. Staraj sie nie grac na oko, a na "ucho". < Uho[tm] to zarejestrowany znak towarowy (c)LightEater 2002-2004 >

- Staraj sie nie stawiac nog z powrotem na srodku. Tanczenie "jedna noga" to jeden z podstawowych bledow. Stawianie jednej nogi na panelu, zabranie jej z powrotem i wysuniecie drugiej na inny panel zabiera zbyt duzo czasu i na wyzszych poziomach jest niewykonalne. Kiedy postawisz noge na panelu, niech juz tam zostanie ! Uzywajac tej prawej nogi jako podpory, podnies lewa i podnies ja na inny panel, potem prawa itd. Powtarzam jeszcze raz NIE WRACAJ NA SRODEK (no chyba, ze masz dluzsza przerwe, aczkolwiek to naprawde zalezy od twojego uznania).

Przyklad: leci nam strzalka prawo, gora, dol, lewo. Jesli bedziesz zabierac nogi na srodek, na pewno przy szybszych piosenkach nie zdazych przeniesc nog przy zmianie nog ze strzalki gora na strzalke lewo. Zamiast tego, powinno sie
a) postawic prawa noge na prawym panelu
b) trzymajac prawa noge na prawym panelu postawic lewa na gornym panelu.
c) trzymajac lewa noge na gornym panelu postawic (zgodnie z zasada ze gora/dol lepiej tanczyc bokiem) postaw prawa na dolnym panelu.
d) trzymajac prawa noge na dolnym panelu, przesun lewa noge na lewy panel.

Pocwicz na sucho. Prawda, ze wygodniej ?

- Pracuj lydkami ! Niektore osoby stawiaja stope pieta naprzod, pracujac udem i szybciej sie meczac. Na panele stajemy na przedniej czesci stopy, przenoszac nacisk na lydki.

- Nie tup. Noge stawiaj w miare delikatnie i tak, aby moc w kazdej chwili sie z niej wybic. Sloniowe "tupanie" jest niefajne.

- Tak samo jak z jazda na rowerze - NIE PATRZ POD NOGI. Pochodz troche po macie, zobacz jak rozmieszczone sa panele. Staraj sie nie spogladac na mate, chyba ze zauwazysz ze strzalki sie nie wciskaja mimo ze powinny ;) Popraw wtedy pozycje i graj dalej.

- Kiedy przyjdzie ci nacisnac strzalki gora i dol naraz, zrob to obracajac sie bokiem do telewizora. Jest to o wiele wygodniejsze i pozwala na bardziej elastyczne manewry po wykonaniu skoku.

- Nie zrazaj sie pierwszymi porazkami. Do piosenek jest wymagana pewna kondycja, wiekszosc ludzi wyrabia sie w max. 5-6 dni.

- W razie duzych problemow z piosenka, mozna ja tez pocwiczyc na klawiaturze, tak zeby zlapac wyczucie rytmu i kroki.

UWAGA: Przy szybszych piosenkach konieczne jest wyszkolenie pewnego odruchu naciskania wlasciwej strzalki bez zastanawiania sie. To wymaga po prostu "ogrania" sie troche, i przyjdzie z czasem. Badz cierpliwy.

--------------------------------------------------------
3. Zaawansowane
--------------------------------------------------------
3.1. Dbanie o siebie
--------------------------------------------------------

Przy szybszych piosenkach nalezy pamietac o tym, aby odpowiednio wczesniej (pol godziny) przed tancem wypic wode. Najlepiej kolo litra, aby zapobiec odwodnieniu ogranizmu. W czasie gry organizm traci duzo wody, zapasy o wiele lepiej uzupelnic przed tancem, bo nagle moze okazac sie ze zabraknie nam "pary", a napicie sie wody w trakcie magicznie nie poprawi sytuacji. Musi ona jeszcze zostac wchlonieta przez organizm, a to zajmuje troche czasu.

Tak samo jak z bieganiem i plywaniem - nie skacz z pelnym brzuchem. Moze to spowodowac skurcze i bole brzucha, a w najgorszym wypadku martwice jelitowa (masz w srodku 4 metroy jelit. Przechodzi przez nie jedzenie, a ty podrzucasz nimi w gore i w dol. Kiedy sie poplacza, chirurgia murowana, w dodatku taki chirurgiczny zabieg musi byc przeprowadzony w miare szybko.)

Jesli grasz na automacie z metalowa mata, pamietaj o butach. Buty sa wazne. W glanach rowniez zatanczysz, ale zapewniam ze o wiele latwiej (i zdrowiej) tanczy sie w sportowym obuwiu.

Tak jak dziewczyny powinny zakladac ciasne staniki, tak osobnicy plci meskiej powinni nalozyc w miare obcisle gdzieniegdzie ubranie, coby podczas skakania nie majtaly sie bolesnie pewne czesci ciala ;}

Biegi pomagaja w kondycji DDR-owej. Tak samo skakanka. Najwazniejsze sa wlasnie miesnie lydek, jak i ogolna kondycja i wytrzymalosc (proponuje spojrzec na Afronova Primeval na 8 stop/Maniac) :]

--------------------------------------------------------
3. Zaawansowane
--------------------------------------------------------
3.2. Jak przechodzic piosenki trudniejsze niz 7 stop ?
--------------------------------------------------------

Musisz:

- Stosowac sie do wszystkich punktow w 2.3.
- Znac na pamiec rozstaw paneli na macie (nie ma szans, zebys pod nogi mogl spodgladac)
- Przechodzic dobrze dana piosenke na nizszym stopniu trudnosci.
- Zauwaz, ze istnieja pewne sekwencje krokow, ktore na pewno zauwazyles na nizszych poziomach. Musisz umiec instynktownie reagowac na kombinacje strzalek i stosowac odpowiednie uklady nogami.
- Kondycja, kondycja i jeszcze raz kondycja. I trening.
- Na wyzszych poziomach strzalki nie tylko ida zgodnie z rytmem, ale tez np. z melodia lub wokalem. Poznaj piosenke, i odpowiednio sie dostosuj. Przyklad: B4U Maniac.

--------------------------------------------------------
4. Wyprowadzenie ;]
--------------------------------------------------------

FAQ na pewno nie jest kompletne. W razie sugestii, zauwazonych bledow itd. pisac na kraz@emu.pl.


Pozdrowienia leca w kierunku takich indywiduow jak:

Xi (:* za PSXa i mate), tap-chan, MaXxX, LightEater, DaDUDE, Mr.Root, Boom, Mijah, Freak, DiS i reszty :]

 

Autor: KraZ